fredag 3 september 2010

torsdagskväll i kaos

Kvällen igår slutade med förskräckelse. Vi blev alla omskakade och jag hade behövt min man hemma. Tyvärr var han i huvudstaden.

Vanligt småtjafs mellan sönerna urartade i ett slagsmål. Adrenalinet var högt och ljudnivån var hög. Jag fick svårt att vara en förnuftig mamma som agerade duktig medlare. I stället blev jag skrikarg och det hjälpte ju inte till att få lugn.

Det kastades många verbala hemskheter på varandra. Sårande ord som man ångrar efteråt.

Kvällen slutade dock med att vi kunde sitta ner och prata om det i lugn och ro.

Men nattsömnen blev störd för min skull och ingen mår speciellt bra i hjärtat just nu.

Trots detta tror jag att vi lärde oss något mera och att vi som familj blev lite bättre.

Skönt att det är fredag!

Ikväll ska jag, mannen och dottern på kräftskiva.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej kära Malin! Vad tråkigt :( Hoppas ni får en trevlig kväll ikväll. Hälsa Anne För det är väl dit ni ska? Kram Maria