söndag 7 mars 2010

Söndag- vilodag


Idag ska jag bara veckohandla. Skönt. I fredags hade jag bakdag (se bild). Jag bakade 2 rågbröd, 2 franskbröd och 40 grahamsbullar. Nu har vi bröd så det räcker 10 dagar framåt. Igår var det städdag. Äldsta sonen städade sitt rum, yngsta sonen hade sedan städat sitt rum så han hade sovmorgon och jag och dottern städade hela hemmet tillsammans. Vi var ett bra team. Dessutom lärde sig barnen att sortera tvätt och sätta på tvättmaskinen. Eftermiddag och kväll blev hela familjen klippta. Mannen klippte av sitt långa hår. Vi var alla tveksamma inför hans klippning men han blev skitsnygg.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Klokt beslut av maken att klippa sig ;)
Kusin I

Fotograferande Maria sa...

Åh jag tycker bror är så fin i kort hår!! Bild? Kanske du kan maila el mms en bild om han inte vill liga på bloggen :)

Kram Maria
http://mariasdagbok.blogspot.com/

Helena sa...

Oj, vilken förändring. Det var ett tag sen. Ska bli spännande att se!!
Kram