onsdag 20 januari 2010

avslappnad

Idag är jag trött. Jag förundras fortfarande hur snabbt jag bara tar slut på mig. det behövs inte så mycket. Igår hade jag en lugn och trevlig eftermiddag med min kära vän H. Det var lätt och avslappnat, men ändå tog jag slut. Jag orkade inte laga mat på kvällen, så till barnens förtjusning gjorde mannen stuvade makaroner och köttbullar. Jag orkade inte sitta med, orkade inte ljuden av trevligt familjeprat.

Men snälla grannen kom in med en veckotidning, så jag la mig jättetidigt och läste lite skvaller innan jag sov en lång skön nattsömn.

Idag är jag sliten. Jag är trött men jag har svårt att slappna av. Jag känner hur kroppen hela tiden spänner sig fastän jag bara är ledig och bara kan slappna av. Funderar på att lägga mig i ett varmt bad. Det brukar funka. Men då måste jag plocka undan all tvätt som hänger på tork över badkaret som har torkat och bara väntar på att vikas och läggas på plats. Jobbigt!

3 kommentarer:

Anna sa...

Hoppas köttbullarna smakade bra...

Anonym sa...

Stackars stackars er. HOPPAS det är över för många år framöver. Kram från oss i Jularp

Anonym sa...

Stackars stackars er. HOPPAS det är över för många år framöver. Kram från oss i Jularp