onsdag 1 april 2009

engagemang och påverkan

Terminens tema på NP i svenska B-kurs. I dag har mina elever skrivit så pennan glödde. Nu ligger det en bunt på mitt skrivbord som ska rättas. Suck!

Jag sitter i ett flyttkaos i mitt rum. Några pacckar för fullt, flyttkillar är här och sliter i möblerna medan jag försöker få arbetsro. Jag flyttar inte förrän i morgon.... Störd!

Är inte på god fot med mina söner. Den ena kan inte uppföra sig socialt och den andra tar inte ansvar. Snart orkar jag inte coacha dem mer. Kan man inte lämna in dem på uppfostringsanstalt? Jag behöver hjälp. Just nu skäms jag över den ena och känner mig handlingskraftig vad gäller den andra.

Mannen och jag var och tränade i går. Skönt att få ut sin frustration någonstans. Jag höjde flera maskiner... Undrar när muskler syns? (ja ha måste fettet bort först?)

Ikväll blir det potatis-och purjolökssoppa. Gott och billigt!

4 kommentarer:

Fotograferande Maria sa...

VÄLKOMMEN HIT!! Jag vet precis vad ni går igenom och DET VÄNDER jag lovar!!

AnnaSv sa...

Vilket spännande tema ni får jobba med. Intresseveäckande och engagerande kan jag tänka mig!

Lycka till med sönerna, det verkar inte lätt...

Kram,
AnnaSv

Helena sa...

Kämpa på med pojkarna. Det blir bättre så småningom.
Kram

Anonym sa...

Är imponerad över Er träning - Ni är såå duktiga - kämpa på så kommer musklerna...

Sätt grabbarna på cykeln till Stångby när de är odrägliga - vi har ingen aaaning om tonårsproblem (har ett vagt minne vad man själv gjorde, oj oj oj) men de är alltid välkomna!

Kram Helene