söndag 8 december 2013

2 advent


2 advent och vi hade vinterlandskap i morse men nu försöker regnet spola bort all snö. Tråkigt och i jobbigt. I värsta fall fryser det i natt och det blir glashalt i stället.

Dottern var ute mycket i går när det var snö och hon och grannpojken älskade all snölek.

Helgen är hektisk. I går for vi runt i en massa affärer för ärenden och julklappsinköp, som såå många andra. Kvällen blev desto lugnare med god laxmiddag, och sedan "Så mycket bättre".

Idag höll vi oss inomhus från regnet och bakade 3 sorters lussebullar. MUMS! Mannen gjorde risgrynsgröt till frukost och i gårkväll griljerade vi vår andra julskinka. Åh vad vi smakar på julen i december.

Jag har biljetter till luciakonsert nästa lördag, trodde jag men det visade sig att det var idag mitt i när jag gräddade bullar med nermjölade kläder. Så blev det med det. Men dottern ska ju gå i skolans tåg på torsdag.

I fredags var jag på after work med kollegerna. Vi trotsade stormen Sven och gick ut. Vi hade det trevligt men det var inte allt för mycket folk där pga stormen. 

I onsdags var jag och dottern hos Helena och gjorde dörrkransar, 2 till oss och två till min brors familj. 


Nu blir det snart fläslfilégryta. I morgon hoppas jag granen är på plats




Inga kommentarer: