fredag 8 juni 2012

Idag har vi haft föreläsningar av Daniel Barker och Katarina Lyckens. De är svenska förebilder inom flippat klassrum. Det är det senaste som min skola driver på hårt nu. Nu ska vi spela in våra föreläsningar och lägga ut på youtube så att eleverna är förberedda när de kommer på lektionen. En bra tanke om eleverna verkligen nyttjar filmerna. Men det blir mycket nytt (och spännande) för oss lärare. Något att grunna på i sommar.

Fotbolls-EM börjar också idag. Just nu håller matchen på mellan Polen-Grekland. Mig kvittar det hur det går i denna mach, bara Sverige vinner när de spelar så.

Denna vecka som varit har varit lugn. Lugnet före stormen. Nästa vecka är det studentfester tisdag, onsdag och torsdag och så är det skolavslutning på fredagen. Mera festligheter är nu i morgon då vi ska fira brorssonen/kusinen som fyllt 13 och så ska vi få se brorsans nya kök.

På måndag ska alla betyg vara satta. Jag undrar varför vi ska vara på skolan därefter men jag kan ju alltid städa och göra fint till höstens skolstart. Vi har skolavslutning på torsdag men jag jobbar till och med den 20 juni. Mina barn har dock inte skolavslutning förrän på fredag. Jag hoppas jag kan smita undan från mitt jobb någon timme och vara med på dotterns avslutning.

Inga kommentarer: