onsdag 7 mars 2012

mitt i vekan

Igår blev jag utbjuden på långlunch av fina D, som är en f d elev till mig men nu min vän. Vi var på libanesik mat och åt lunchbuffé. Vi hade en trevliga timmar tillsammans och hennes lille son på 1,5 år blev på riktig charmhumör till sist.

Kvällarna har varit lugna i veckan. Ungarna hade studiedag i måndags och jag ont i axeln, så de fick laga maten, korv stroganoff och pasta. I går var vi bara 4 till bordet och idag var vi bara 3. Konstigt att bara vara 3 hemma. Y-sonen och flickvännen firar flickvännens lillebror som fyller 7 idag.

Vår morfar S fyller också år idag. Vi har sjungit för honom och jag kan krama honom på fredag då vi träffas.

Vi har också skypat med mannen om kvällarna. Han har det bra men det är många nya intryck och mycket information om dagarna så han ser trött ut om kvällarna.

Inga kommentarer: