måndag 31 augusti 2009

Jag önskar lugn och ro, ordning och reda och tysthet. Känns väldigt avlägset just nu i min hysteriska värld. Den är inte dålig, men för bullrig och oorganiserad för att jag ska känna harmoni. Jag blir trött, högljudd och toleransnivån är låg. Sådan vill jag inte vara. Hur hämtar man sig snabbt? Hur får man energi? Hur får jag ordning på allt och hur lär jag mig att ignorera det stök som jag inte kan påverk? Någon som kan hålla kurs?

Fiskgryta som mannen gör och äpplekaka som jag gör blir det i kväll.

5 kommentarer:

Anna sa...

Åk iväg på SPA-helg helt själv tillsammans med en bra bok

Fotograferande Maria sa...

eller ta med svägerskan,,,

Fotograferande Maria sa...

eller ta med svägerskan,,,

Anna sa...

Eller grannfrun..

malin sa...

Anna och Maria: Jag kan ta med er båda!