lördag 6 september 2008

filmkväll och...

I går hade yngsta sonen filmkväll, 14 ungdomar försökte trycka ner sig i soffan. Det gick! Jag och mannen fick sitta på sonens rum på varsin skrivbordsstol och titta på en liten tv. Vi gav upp. Efter 30 minuter lade oss för att läsa i stället.


Kl 4.30 vaknade mannen av att han hörde att det förtfarande var någon typ av aktivitet. I sonens rum satt sonen plus en kompis och spelade wii och en kompis låg och sov på mattan. Mannen styrde upp att det bäddades ordentligt till kompisarna och att de lade sig ordentligt.



I morse var det många till frukostbordet, inte så vanligt nuförtiden, tonåringarna brukar äta frukost när vi äter lunch. Kompisen har en otrolig smak. Han kan kombinera de mest fascinerade mackor som jag aldrig skulle våga smaka. Idag hade han ost, kaviar, marmelad och rödbetor! Och hanpåstår att det är gott. Jag känner mig mycket konservativ med min ägg och kaviar macka.
Ha en skön helg!

Inga kommentarer: